Airsoft-legalisering ook voor film?

Hi,
Ik ben van plan wat films op te nemen, en hierbij vuurwapens te gebruiken. Hierbij zouden airsoft-guns enorm helpen. Maar met de legalisering van 15 januari, mag je ze nu ook gebruiken in het openbaar, voor filmprojecten? En in het openbaar betekent in een bos, in ieder geval afgelegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Neen, helaas gaat dit niet op.
Lees en huiver.

9a. Vrijstelling voor airsoftapparaten

Artikel 17a

1. Van het verbod in artikel 13, eerste lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het overdragen, voorhanden hebben en vervoeren van airsoftapparaten voor de beoefening van de airsoftsport in verenigingsverband aan personen die ten minste de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt en door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een door de Minister erkende airsoftvereniging.
2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt voor het vervoeren slechts langs de weg en het tijdsbestek welke redelijkerwijs voor het vervoer zijn geboden voor:
a. het vervoeren tussen de woning en de schietvereniging;
b. het vervoeren tussen de woning en door de airsoftvereniging, bedoeld in het eerste lid, aangewezen bijeenkomsten en beurzen in het kader van de airsoftsport of voor de airsoftsport te gebruiken wedstrijdterreinen;
c. het vervoeren tussen de woning en de erkende wapenhandelaar.